Kao podrška ostvarivanju dečjih prava u Srbiji, a u okviru Dečje nedelje, Prijatelji dece Srbije su organizovali onlajn konkurs „Veliko srce dece Srbije – Slagalica prijateljstva“. Program Dečje nedelje podržalo je Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju. Na konkurs je pristiglo više od pet stotina radova svih uzrasta koji su kroz izabrani izraz, poslali fotografiju, video, crtež ili postavili post na društvenim mrežama. Svoje sadržaje zajedno su kreirali deca i roditelji, deca i vaspitači, učenici i nastavnici. Cilj konkursa bio je da kod dece predškolskog i školskog uzrasta obogati i podstakne dečju svest kroz kreativno razmišljanje, izražavanje i angažovanje, kao i podizanje svesti o važnosti prijateljstva i solidarnosti, podsticanje razvoja empatije i saradnje. Žiri je, prema analitičkom pristupu, promišljenom izražavanju vrednosti prijateljstva kao odgovora na temu, kreativnosti, empatiji i vršnjačkom i međugeneracijskom angažovanju, izdvojio je sledeće radove:
OŠ „Dr Dragiša Mišović“, Čačak
PU „Kolibri“, Kovačica
ŠOSO „Jelena Majstorović“
BŠ „Lujo Davičo“, Beograd
OŠ „Bora Lazić“
Boravak “Naša bajka”
OŠ “Jovan Jovanović Zmaj”, Pančevo
PU Rakovica, vrtić „Izvorčić“
Na ovom nagradnom konkursu našu školu predstavljali su učenici odeljenja I1 koji su zajedno sa svojim učiteljima Stefanom Karapavlovićem i Slavicom Radovanović poslali poruke prijateljstva, solidarnosti, i ljubavi putem kratkog videa. Kreativni i harizmatični prvaci doneli su svojoj školi jedno lepo priznanje, a kao nagradu osvojili su knjige za školsku biblioteku. RADOVI NAŠIH UČENIKA
U obrazloženju žirija se navodi sledeće: Prispeli radovi činili su se kao delovi velike slagalice, različiti po veličini, sadržaju, načinu izraza, poruci, mediju. Svaki deo je bio jedinstven i mogao se umetnuti samo na jedno mesto. Bili oni isti ili različiti u kreativnom izrazu ili uzrastu, međusobno su uklopivi jer prijateljstvo ima svoj oblik utemeljen na vrednostima ljubavi, poverenja i međusobnog uvažavanja. Preslagani u novi oblik, dali su sliku jedinstvene promocije dečijih prava koja teži prijateljstvu i iskrenoj, nesebičnoj dobrobiti za sve. Slagalica prijateljstva se slaže godinama, i za nju, kao i slagalice uopšte, treba strpljenja.
U Beogradu, 22.11.2023.godine
U četvrtak, 16. 11. 2023. godine u posetu času geografije su došli predškolci vrtića „Radiša Poštić“. Cilj njihove posete je upoznavanje dece sa nastankom vulkana i kako oni rade. Na početku su se upoznali sa samim pojmom vulkana, kakvi sve vulkani mogu biti i koji su najpoznatiji na svetu. Deca su aktivno učestvovala i javljali su se da dodaju ono što su oni znali. Nakon teorijskog dela izveli smo eksperimente gde su im prikazane erupcije vulkana. U samom izvođenju eksperimenata su učestvovala i deca što je njima bilo posebno zanimljivo i interesantno. Na kraju druženja svako dete je nacrtalo svoj vulkan
Deca su otišla zadovoljna i puna utisaka kako o ekspermentima tako i sa lepom utiscima vezanih za samu školu. EKO ŠKOLA
Nataša Basarić, nastavnik geografije
U holu škole, u ponedeljak 6. novembra obeležen je Dan urbanih regija. Prezentaciju i radionice za učenike četvrtog razreda (4/1 i 4/3) su pripremile učenice odeljenja 7/1 (Anđela Karličić, Đurđa Jovović i Milica Rabasović) sa nastavnicom geografije Natašom Basarić.
Na ovoj radionici prikazan je i treći deo enciklopedije učeničkih radova (Atlas država sveta, Atlas turističkih znamenitosti Srbije i Sveta i Atlas gradova sveta). Učenicima je predočen značaj obeležavanja ovog ekološkog dana, jer nas podsećaju na sve probleme naselja. Ekološki problemi naselja u svetu su gotovo identični, kao što su zagađenost vazduha, nedostatak čiste vode, povećavanje deponija, industrijska proizvodnja i načini odlaganja otpada. Takođe, cilj obeležavanja ovog dana je i da se kod učenika probudi svest o tom da očuvanje životne sredine gradova zavisi i od nas samih i da naše malo na globalnom nivou znači mnogo.
Učenicima četvrtog razreda su prikazani primeri najzelenijih i najpametnijih gradova sveta i na ovim primerima učenici su mogli da shvate da se može živeti i sa tehnologijom i automobilima ali bez zagađivanja životne sredine i uništavanja ekossitema gradova. Sve to su učenici naučili kroz brojne radionice koje su im pripremljene. EKO ŠKOLA
Nataša Basarić, nastavnik geografije
Svakog četvrtog ponedeljka u oktobru školski bibliotekari širom sveta obeležavaju svoj dan. Ove godine Međunarodni dan školskih bibliotekara obeležen je 23.oktobra u školskoj biblioteci. Tom prilikom realizovan je zanimljiv i informativan čas o značaju čitanja i razvoju pisma, kao i umetnička radionica pod nazivom „Čarolija reči“, a ciljna grupa su bili učenici odeljenja I4, jer kulturu čitanja i književni ukus treba negovati od najranijeg školskog uzrasta.
Uvodnu reč imala je bibliotekarka Milena Miloradović koja je učenicima poželela dobrodošlicu, podsetila ih na pravila ponašanja u biblioteci kao i na najznačajniju ulogu školskih bibliotekara – vaspitati čitaoce da zavole knjigu i da se sa poštovanjem odnose prema njoj, da uživaju u knjizi i da na taj način postanu radoznali i obrazovani mladi ljudi koji će kroz knjige graditi sopstvenu ličnost.
Potom je Veljko Živanić, učenik trećeg razreda, predstavio knjigu Jasminke Petrović „Od čitanja se raste“. Na zanimljiv način prvake je uveo u svet slova i dokazao im da smo, kada savladamo čitanje, na putu da naučimo sve. Svojom interpretacijom, Veljko je zasigurno pokazao kako se izražava i ponaša učenik koji puno čita i uči, te je na taj način uticao i na razvoj samopouzdanja kod mlađih drugara kao i na želju da postanu baš kao on. I ovoga puta dokazali smo da od vršnjačkog učenja koristi imaju svi, a cilj ovakvog angažovanja dece je i jačanje svesti o tome da je biblioteka između ostalog i prostor u školi u kome darovit učenik može da pokaže i plasira sopstvene snage, znanja i umenja.
Nakon izlaganja učenika trećeg razreda, bibliotekarka Milica Milošević govorila je o razvoju pisma. Kroz slikovitu prezentaciju prvaci su se upoznali sa izgledom klinastog pisma i hijeroglifa i trudili su se da odgonetnu njihova značenja; imali su priliku da vide na kakvim podlogama i čime su pisali Sumeri i Egipćani; saznali su ko je izmislio prvo revolucionarno pismo i zahvaljujući kom narodu su evropski narodi dobili slovni sistem od svega tridesetak znakova; po prvi put čuli su za osnivače slovenske pismenosti Ćirila i Metodija, kao i za njihove učenike, koji su sastavili ranu ćirilicu; podsetili su se koliko slova ima azbuka i ko je zaslužan za njen sadašnji izgled.
Posle prezentacije, učenik Veljko Živanić poklonio je prvacima obeleživače za knjige, koje su na časovima likovnog napravili učenici odeljenja III1.
Finalni proizvod ovog časa su glinene pločice, rad učenika prvog razreda, koji su poput starih Egipćana utiskivali slova u svežu glinu, a potom je sušili na suncu.
Školski bibliotekari se nadaju da će ova, kao i buduće aktivnosti vezane za knjigu, pismenost i biblioteku, učenicima ukazati na značaj čitanja u vremenu digitalnih tehnologija. FOTOGRAFIJE
Radionicu osmislili i realizovali:
Mirjana Glišić, učitelj I4
Jelena Krstović, učitelj III1
Milica Milošević, bibliotekar
Milena Miloradović, bibliotekar